در عصر اقتصاد مبتنی بر دانش و در پی تغییرات وسیع اقتصادي – اجتماعی، موفقیت سازمان ها به کسب منابع مالی و مادي محدود
نمی شود، بلکه منوط به دست یابی به سرمایه هاي نامشهودي است که به کمک آن ها می توان به برتري رقابتی پایدار رسید. در
محیط راهبردي جدید، سازمان هایی پیشرفت خواهند کرد که خود را سازمانی یادگیرنده بدانند که هدفش بهبود مداوم سرمایه
فکري است، زیرا سازمانی که قادر به افزایش سرمایه فکري خود نباشد، قادر به بقا نیست. لیکن علی رغم اهمیت فزاینده سرمایه
فکري به عنوان منبع حیاتی برتري رقابتی سازمان ها، درك محدودي از آن وجود دارد. این در حالی است که مدیریت سرمایه
فکري به مدیران سازمان ها اجازه خلق، پرورش، کنترل و حفظ یک منبع مستحکم مزیت رقابتی را می دهد؛ آن چه که به سادگی
به تصرف رقبا در نخواهد. در این مقاله سعی شده است با ارائه تعریف واجزاي سرمایه فکري نحوه پرورش نیروهاي کارآفرین را با
استفاده از این توانمندي ارزشمند سایر منابع را در جهت ارزش آفرینی وتوسعه کارآفرینی سوق دهد.
:: برچسبها:
کارآفرینی ,
مقاله کارآفرینی ,
توسعه کارآفرینی ,
سرمایه فکری ,
کارآفرینی سرمایه فکری ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0